۱-بخشهایی از مدلتان را به راحتی انتخاب کنید

بخش اعظم کار در مدلسازی، انتخاب بخشهای هندسی قابل ویرایشی است که می خواهید روی آن کار کنید. Fill Selection به شما این امکان را می دهد تا Edges را انتخاب کرده تا به آسانی Polygons را جدا کنید. با استفاده از Loop Selection روی لبه ها که به صورت حلقه در می آیند کلیک کرده تا بتوانید آن وجه هایی که می خواهید را انتخاب کنید، سپس به Fill Selection رفته و روی هر ناحیه که لبه هایش جدا شده کلیک کنید.

راه دیگر برای انتخاب بخشها مدلتان از طریق ابزار Phong break selection امکان پذیر است. این ابزار Break ها در سایه زنی فونگ (Phong Shading) مدلتان را شناسایی می کند تا مناطق قابل انتخاب را متمایز کند.

ترفند حرفه ای: مطمئن شوید از Tag override استفاده کنید و از Phong angle های کمتر برای محدود کردن selection استفاده کنید.

۲-Cloth Surface روی اشکال هندسی تخت Flat Geometry برابر است با Live Extrusions

خب شما Extrude object را برای از قالب در آوردن Spline ها دارید، اما درباره اشکال هندسی قابل ویرایش تخت چطور؟ اگر نسخه Studio سینما فوردی را دارید، کافی است برای یک Extrusion غیر مخرب و قابل حرکت، شکل هندسی را به یک Cloth Surface، Parent کنید.

۳-هر چیزی را Bevel کنید

یکی از ساده ترین کارها برای اینکه مدلها بهتر به نظر برسند، افزودن Bevel هاست. هیچ چیزی در زندگی واقعی لبه های تیز تیغ مانند ندارد، بنابراین چرا مدلهای شما داشته باشند؟

Bevel ها باعث می شوند اشکال هندسی برجستگی هایی به دست بیاورند و جزئیاتی را اضافه کنند که شکل کمی از حالت دیجیتالی بودن در بیاید. البته می توانید این را روی اشکال هندسی قابل ویرایشتان با ابزار Bevel مدلسازی کنید، اما افزودن یک Bevel از طریق روش آسانتر Bevel deformer امکانپذیر است که آن را زیبا و غیر مخرب نگه می دارد و به شما این امکان را می دهد تا ظاهر آن را مرتب کنید. به سادگی Bevel deformer را به عنوان یک فرزند برای آبجکت اصلی اضافه کنید.

ادامه مطلب.

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها